2008. február 9., szombat

Sütit sütni volt kedvem...

Ma reggel úgy ébredtem, hogy valamit sütni kellene...Valamit, ami azért nem veszi el az egész délelőttöt a lányoktól, és jut idő a játékra is. Valamit, ami egyszerű, de nagyszerű! ...és nem utolsó sorban, valamit, ami finom!
A keresést nem a sütireceptek között kezdtem, hanem az ehavi Burdában. Emlékeztem rá, hogy láttam egy fincsikét, amikor végiglapoztam, hát elővettem újra. Tényleg nem okozott csalódást! Könnyű, gyors és finom! Nem kertelek tovább, a Citromos polvorone nevű sütiről beszélek! Poroskának vagy hólabdának is nevezik. Íme a recept! Hátha kedvet kaptok hozzá!



Hozzávalók kb. 25 db-hoz: 15 dkg vaj, 13 dkg kristálycukor, 1 tojás, 2 citrom frissen facsart leve, és lereszelt héja, 22 dkg liszt, 1-1 csipet sütőpor és só, 1-2 evőkanál tejföl, és 15 dkg apróra vágott mandula, 10 dkg porcukor a forgatáshoz. Picit változtattam a recepten. Nem volt itthon mandula, ezért aszalt gyümölcsös müzlit tettem bele. Nem rontottam el vele...!
Egy nagyobb tálban keverjük habosra a vajat a kristálycukorral és a tojással, adjuk hozzá a citromlevet és a citromhéjat, alaposan dolgozzuk össze a tejföllel, a liszttel, a sütőporral, sóval és végül adjuk hozzá a mandulát, én jelen esetben a müzlit. Fóliával letakarva, két órára pihiztessük hűtőben. Ez idő alatt elkészültem az ebéddel, és délig be tudtam fejezni a sütit. Mire a terítésre került a sor, már gőzölgött a süti is az asztalon!
Elő kell melegíteni a sütőt 180 fokra, és kis golyókat kell formálni porcukros kézzel a tésztamasszából. Bele is forgathatjuk a cukorba, kinek hogy tetszik. Sütőpapirral kibélelt tepsibe tesszük a golyókat, kb. 5 cm-re egymástól, és 10 perc alatt készre sütjük. Még forrón belehempergetjük porcukorba és így tálaljuk. Akkor a legjobb, ha a porcukor egyenetlen rétegben itt-ott ráolvad. Nekem ilyenre sikerült!

Nincsenek megjegyzések:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails