2008. április 10., csütörtök

Névnapot ünnepelünk...

Az én drága Párom névnapja van ma! Este csak egy kis névnapozást tartunk, mi négyen, a családi köszöntés hétvégén lesz! Az ajándékomat én is akkor adom oda, csendben megjegyzem, jól jött ez a két nap még, hogy elkészüljek vele! (Erről majd később! ) A lányok is meglepiznek apának, Emese egy szépséges rajzzal készül, Ancsi pedig valószínűleg egy cuppanós puszival...én pedig egy finomsággal készültem ma estére!


Most sütöttem először meg ezt a sütit, remélem, finom lesz!
Leírom a receptet, hátha kedvet kap valamelyikőtök egy kis édességre!

Csokis banánsütemény

Hozzávalók: 17,5 dkg vaj, 8 ek.folyékony méz, fél vaníliarúd kikapart belseje, 3 érett banán, 3 tojás, 17,5 dkg teljes kiörlésű liszt, 1,5 tk. sütőpor, 1 citrom, 2 ek. kakaópor, 7,5dkg étcsokis tortabevonó, 3 ek. narancslé
A szobahőmérsékletű zsiradékot 6 ek. mézzel, vaníliával és a tojásokkal habosra keverjük. A banánokat jól szétnyomkodjuk és belekeverjük. A lisztet a sütőporral elkeverjük, rászitáljuk és beleforgatjuk. A masszát kettéosztjuk és az egyik felébe fél citrom finomra reszelt héjját keverjük. A tészta másik felébe az átszitált kakaóport keverjük és annyi narancslevet adunk hozzá, hogy olyan puha legyen, mint az alapmassza. Sütőpapíros őzgerincformába rétegezzük a masszákat, és villával egymásba húzzuk, hogy márványminta legyen. Előmelegített sütőben 180 fokon, kb. 1 óra alatt készre sütjük. A sütit 10 percig a formába hagyjuk hűlni, majd rácsra borítjuk és teljesen kihűtjük. Közben megolvasztjuk a csokit, keverünk bele pici mézet és bevonjuk vele. A citromot kifacsarjuk és a szeletelt banánokat beleforgatjuk, hogy ne barnuljanak, majd ezekkel a banán karikákkal és reszelt citromhéj- csíkokkal díszítjük.

Kíváncsi vagyok az ízére! Elég pikáns lehet a méztől, citromtól.... de ez csak este derül ki igazán!
A receptet a Sabrina receptek c. újságban találtam.
Tudom, nem bonyolult sütit választottam, de remélem azért boldog lesz az Ünnepelt, sikerül meglepit szereznem vele!!! :D

4 megjegyzés:

Edige írta...

Boldog Névnapot!

Naomi írta...

Köszi szépen, Zsolti nevében is!!! :D

Ibcsy írta...

Boldog névnapot kívánok én is. Biztos nagyon finom volt a süti.

Naomi írta...

Köszi, névnapi üdvözlést este átadom! Jelentem a süti nagyon fincsire sikeredett! Pikáns lett a citromtól, a citromos banántól és a tésztája olyan gyenge lett a narancslétől...egyszóval sikert aratott! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails